آوین ویژه»

نقدپذیری ابزاری مهم برای تقویت اتحاد و کاهش اختلافات است جک دورسی، خالق بیت‌کوین است؟/ یک نظریه بسیار عجیب مدیرکل امور مبلغین سازمان تبلیغات:مدرسه شمع ۲۰ هزار نفری شد نقص فنی قطار مسافربری تهران – مشهد در سمنان استاندار لرستان با خانواده شهید «اسماعیل عباس‌پور» دیدار کرد تهدید جدید ماسک: جواب ندهید، برکنار می‌شوید! توییت مهم رئیس جبهه اصلاحات درباره وضعیت سلامتی میرحسین موسوی + عکس دور دوم مبادله اسرا با اسرائیل؛ چه کسانی آزاد می‌شوند؟ ذوق‌زدگی شدید صهیونیست‌ها از طرح ترامپ درباره غزه خطر نابودی ایستگاه ژئوفیزیک تهران زیر سایه برج‌های دانشگاهی فیلمی از مار افعی دم عنکبوتی با جثه بزرگ در ایلام حضور دانشگاه امیرکبیر در ۷ حوزه موضوعی رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۴ غرب با نگاه ابزاری به زن، بیشترین ظلم را در حق زنان کرده است نگاه شاعرانه مستند رویای یحیی به قهرمان جبهه مقاومت هواپیمای سوپرسونیک XB-۱ دیوار صوتی را بدون صدا شکست! کاپیتان ایران بهترین بازیکن دیدار با کره‌جنوبی شد بزرگداشت پنجمین سالگرد شهید قاسم سلیمانی در مشگین‌شهر پلیس با سعه صدر در رفتار آرامش را به مردم هدیه می‌دهد

0

۳ کیلومتر از قطعه دوم محور ساری-تاکام زیر بار ترافیک رفت

  • کد خبر : 66008
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
۳ کیلومتر از قطعه دوم محور ساری-تاکام زیر بار ترافیک رفت

عملیات اجرایی طرح جاده ساری-تاکام به عنوان یکی از طرح‌های مهم راه‌سازی مرکز مازندران امروز با بهره‌برداری سه کیلومتر از این محور ۲۰ کیلومتری یک گام دیگر به نقطه پایانی نزدیک‌تر شد.

به گزارش بازار، طرح تعریض جاده ساری-تاکام که یکی از طرح‌های ضروری راه‌سازی در مازندران به شمار می‌آید و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۸ آغاز شده بود، امروز با بهره‌برداری از محور چهارخطه ساخته شده در سه کیلومتر منتهی به سه‌راهی تاکام به مرحله پایانی نزدیک شد.

مدیر حوزه طرح‌های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مازندران گفت: عصر دیروز با حضور تعدادی از مسئولان سه کیلومتر دیگر از طرح تعریض این محور ۲۰ کیلومتری زیر بار ترافیک رفت و مجموع طول محور چهارخطه ساری-تاکام به ۱۸ کیلومتر رسید.

حسن تنها اظهار کرد: بهره‌برداری از این سه کیلومتر در راستای تاکید وزیر راه و شهرسازی بر شتاب دادن اجرای این طرح در سفر اخیرش به مازندران انجام شد و طبق قولی که برای بهره‌برداری پیش از پایان سال داده شد امروز سه کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک رفت.

وی با اشاره به دشواری‌ها و هزینه بالای راهسازی در محور ساری-تاکام نسبت به جاده‌های کناره، افزود: برای اجرای این سه کیلومتر سه هزار و ۷۵۰ میلیارد اعتبار هزینه شد.

مدیر حوزه طرح‌های ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مازندران یکی از دلایل طولانی شدن عملیات اجرایی راه‌سازی در این مسیر نیز ضرورت انجام برخی اقدامات فنی با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه است. ساخت سه کیلومتر محور چهارخطه در محور ساری-تاکام از نظر فنی و زمانی و اعتباری با بیش از ۱۰ کیلومتر راه‌سازی در محورهای کناره برابری می‌کند.

تنها ادامه داد: سه کیلومتری که امروز در محدوده حد فاصل کیلومتر ۱۷ تا ۲۰ محور ساری-تاکام به بهره‌برداری رسید علاوه بر رساندن عرض جاده به حدود ۲۶ متر و اجرای زیرسازی و آسفالت، شامل سه کیلومتر دیواره‌سازی با ارتفاع متوسط ۵ تا ۷ متر، سه کیلومتر نصب نیوجرسی مفصلی و همچنین نصب تابلو و نشانه‌های راهنمایی رانندگی است.

وی افزود: این سه کیلومتر بخشی از قطعه ۲ محور ساری-تاکام محسوب می‌شود و با بهره‌برداری از آن فقط ۲ کیلومتر دیگر از طرح چهار خطه کردن این مسیر باقی مانده که از این ۲ کیلومتر در یک کیلومتر عملیات اجرایی دیواره‌سازی در حال انجام است و برای یک کیلومتر دیگر به تملک زمین نیاز است.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=66008

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.