آوین ویژه»

۱۷ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان زکات در خراسان جنوبی جمع آوری شد فرار جنگنده‌های آمریکا و انگلیس از حریم هوایی یمن به سمت دریای سرخ تات در مسیر کوچک‌سازی و اثر بخشی مراسم «شیرخوارگان حسینی» در حرم امام رضا (ع) پدافند هوایی مایه غرور و تامین کننده آرامش مردم است پزشکیان: باید از تجربیات موفق جهانی برای تهیه نقشه راه مناطق آزاد و بنادر استفاده کنیم فرخ‌فال: کلید تحول در حوزه‌های علمیه آموزش و عمل به آموخته‌هاست ارتش اوکراین اولین حمله با موشک‌های دوربرد آمریکایی را انجام داد قیمت دلار آزاد امروز ۱۵ دی اعلام شد بوژوویچ: بدترین لحظه را برای ورود به استقلال انتخاب کردم دیپلماسی فعال به بهانه عید فطر؛ رمضان بهانه گسترش روابط اسلامی آمادگی شهرداری ایلام برای خدمات به مسافران نوروزی ترامپ حضور هوادار مشهور اوکراین در دولت آینده آمریکا را رد کرد رئیس‌جمهور: ایران در برابر جنایات رژیم صهیونیستی موضع مستقل دارد میلاد امیرالمؤمنین و روز پدر؛ روزی برای تجلیل از ستون خانواده چهره‌ها، سریال‌ها و بازیگران نامزد دریافت تندیس حافظ مشخص شدند اقامت نجومی نوروزی؛ از ویلای ۱۱۱ میلیونی تا هتل ۸۰ میلیونی آغاز اعتکاف ۲۷۰۰ نفر در بهارستان

0

اتوبوس‌های تندرو بهتر است یا تراموا؟

  • کد خبر : 67821
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
اتوبوس‌های تندرو بهتر است یا تراموا؟

رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به مقایسه فنی و ذکر مزایا و معایب اتوبوس‌های تندرو(BRT) و تراموا (LRT) پرداخت.

به گزارش بازار، سرهنگ زینی‌وند، رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تراموا یا همان LRT (Light Rail Transit)، که ترکیبی از سیستم‌های BRT و تراموا است، به تازگی وارد تهران شده است. این سیستم جدید حمل و نقل شهری ظرفیت حمل ۳۰۰ نفر در هر دستگاه را دارد.

وی افزود: تست‌های مربوط به تراموا در شب‌ها در مسیرهایی مانند محورهای انقلاب، آزادی و دماوند از پایان شرق قدیم تا میدان آزادی در حال انجام است تا نحوه عبور از تقاطع‌ها، میادین و ایستگاه‌ها بررسی شود.

رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته این تراموا، استفاده از سنسورهای هوشمند است. این سنسورها در صورت تغییر مسیر، هشدار داده و راننده را از انحراف از مسیر اصلی مطلع می‌کنند. به همین دلیل، راننده باید بر روی خطوط مشخص شده حرکت کند. در هر دو سمت تراموا کابین‌هایی برای راننده در نظر گرفته شده که به او امکان می‌دهد تا در انتهای مسیر، دوباره به سمت دیگر برگشته و به راحتی کنترل وسیله نقلیه را برعهده بگیرد.

مقایسه فنی BRT و LRT

وی گفت: در حالی که تهران در حال تست سیستم تراموا یا LRT (Light Rail Transit) است، مقایسه این سیستم جدید با سیستم BRT (Bus Rapid Transit) در زمینه‌های مختلف نشان می‌دهد که LRT از مزایای زیادی برخوردار است.

سرهنگ زینی‌وند در این خصوص بیان کرد: یکی از مزایای اصلی LRT نسبت به BRT، امکان توسعه جهت افزایش ظرفیت است. این سیستم می‌تواند به‌طور انعطاف‌پذیری ظرفیت خود را افزایش دهد، در حالی که ظرفیت سیستم BRT محدودتر است.

وی ادامه داد: همچنین، از نظر مصرف انرژی، تراموا (LRT) به‌ازای هر مسافر انرژی کمتری مصرف می‌کند، که آن را به گزینه‌ای بهینه‌تر برای حمل و نقل شهری تبدیل می‌کند. علاوه بر این، این سیستم جدید ایجاد هویت شهری و نمادسازی را نیز در بر دارد و می‌تواند به‌طور مؤثری با محیط مدرن شهری ترکیب شود.

رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از دیگر مزایای LRT می‌توان به آسایش سفر، تسهیل دسترسی مسافران به ناوگان حمل و نقل عمومی و ایجاد جاذبه سفر اشاره کرد که باعث جذب بیشتر مسافران و راحتی آنها در استفاده از سیستم خواهد شد.

وی بیان کرد: این پروژه طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک کل کشور در حال اجرا است و تست‌های آن در مسیرهایی از میدان شرق قدیم (منطقه تهرانپارس) تا میدان آزادی در حال انجام است. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این تست‌ها، به یکی از بخش‌های اصلی حمل و نقل شهری تهران تبدیل خواهد شد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=67821

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.