آوین ویژه»

مرزنشینان باید از عواید مرز تمرچین برخوردار شوند واشنگتن پست: هدیه اسرائیل به ترامپ، طرح آتش‌بس در لبنان است لازمه خوشنام ماندن صنعت کاشی و سرامیک ایران/ به بیش از ۵۰ کشور کاشی صادر می‌کنیم سخنگوی دولت: برخی از اساتید به دانشگاه برگشتند قتل دو شهروند ایرانی در فرانسه پیچیده شد/ وزارت امور خارجه: ابعاد قضیه برای ما مشخص نیست! پیگیری اعطای تسهیلات بانکی برای فعالان خرمای خوزستان فردا آخرین مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم پزشکی۱۴۰۳ ۳۷ شهید در توحش امروز صهیونیست ها در غزه ارتش رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان خارج نمی شود جامعه کره متاثر از مرگ خودخواسته بازیگر جوان و بی‌رحمی رسانه‌ها رزمایش الی بیت المقدس ۱۵ در چناران برگزار شد شکایت باشگاه تراکتور از پرسپولیس و سپاهان وزیرخارجه اردن با الجولانی در دمشق دیدار و گفتگو کرد دوره طریق القدس با هدف تربیت کنشگر تخصصی فلسطین برگزار می شود پیام رئیس جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو پنجاه و هشتمین طوفان بشری یمنی‌ها در حمایت از غزه و لبنان+ فیلم پیشروی های ارتش روسیه در جبهه کورسک و درهم شکستن خطوط دفاعی اوکراین فرایند درخواست اعتبار پژوهشی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه تهران دیجیتالی شد

0

اضافه تُناژ بار، عامل اصلی تخریب جاده‌های کشور

  • کد خبر : 73987
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
اضافه تُناژ بار، عامل اصلی تخریب جاده‌های کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بیشترین خسارت وارده به شبکه راه‌های کشور ناشی از اضافه تُناژ بار ناوگان باری عبوری است.

به گزارش بازار، رضا اکبری در نشست با اعضای انجمن شرکت‌های راهسازی ایران با اشاره به سهم اضافه تُناژ بار در وارد آمدن آسیب‌های جدی به شبکه راه‌های کشور، بر ضرورت چاره‌جویی در این باره تأکید کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به گستردگی شبکه راه‌های کشور، تنوع وسائط نقلیه سنگین و بالا بودن تُناژ حمل بار، میزان خسارت وارد آمده به محورهای مواصلاتی تا حدود ۲.۵ برابر درآمدهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از محل دریافت عوارض کالا برآورد شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به سهم اضافه تُناژ کامیون‌های فعال در اجرای پروژه‌های راهسازی به سطح جاده‌های کشور، خاطرنشان کرد: الزام معادن شن و ماسه به نصب باسکول و سنجش تُناژ بار و همچنین صدور بارنامه برای بارهای معدنی بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، به کنترل این مسئله کمک خواهد نمود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر گستردگی شبکه راه‌ها و تعدد فعالیت‌ها و پروژه‌های سازمان راهداری و حمل جاده‌ای در حوزه محورهای اصلی، شریانی، فرعی و روستایی، افزود: این در حالی است که منابع درآمدی این سازمان با حجم اعتبارات مورد نیاز برای اجرایی کردن پروژه‌ها و ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای همخوانی و تناسب ندارد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=73987

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.