آوین ویژه»

منتشرکننده شایعه استعفای مسعود پزشکیان پیدا شد روبیو: آمریکا انصارالله یمن را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد هفته فرهنگی تبریز در تهران با ایجاد غرفه در مسیر میدان آزادی حمله بوکوحرام به منطقه نزدیک به کاخ ریاست جمهوری چاد دفع شد واکنش فاطمی امین به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده فساد چای دبش برای اولین بار فاش شد؛ ابعاد جدید و تکان دهنده شکست رژیم صهیونیستی در روز ۷ اکتبر دستور دادستان اردبیل برای پیگیری قضایی حادثه رانش زمین در جاده اردبیل هواشناسی ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ | رگبار و رعد و برق در ۱۳ استان بودجه‌ای برای حفاظت از مراتع وجود ندارد پیشکسوت کشتی مازندران درگذشت سیدنی لومت؛ کارگردانی که تلویزیون را شکست داد! نشست بررسی حوزه آرد و نان در اتاق اصناف ایران برگزار شد سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سورپرایز ۱/۲۵۰/۰۰۰ تومانی دولت برای ۷ دهک درآمدی + جزییات طرد روزانه ۳۵۰ نفر اتباع غیرمجاز از خراسان رضوی کشاورزان مدیریت آبیاری باغات را در دستور کار قرار دهند آغاز همکاری‌های فناورانه ایمینو و MMTE در راستای نوآوری صنایع معدنی عمار حکیم: روز قدس فریادی مبنی بر مبارزه با یهودی سازی قدس است

1

نقش ناوبری ماهواره ای و هوش مصنوعی در هوانوردی سبز

  • کد خبر : 78978
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۴:۲۲
نقش ناوبری ماهواره ای و هوش مصنوعی در هوانوردی سبز

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: صنعت هوانوردی، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای، با چالش جدی کاهش ردپای کربنی روبه‌رو است.

به گزارش بازار، حسین خانلری، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، روز دوشنبه بر مسئولیت صنعت هوانوردی در قبال کاهش اثرات زیست محیطی تاکید و اظهار کرد: برنامه های جبران کربن مانند کاشت درخت و سرمایه گذاری در پروژه های انرژی تجدیدپذیر، بخشی از تلاش های خطوط هوایی برای کاهش اثرات زیست محیطی است.

وی افزود: خطوط هوایی باید در اتخاذ راهبردهای جامع و نوآورانه برای کاهش ردپای کربنی و حرکت به سوی توسعه پایدار دست به دست هم دهند.

خانلری ادامه‌داد: خطوط هوایی به عنوان پیشگامان این صنعت، مسئولیت سنگینی در قبال حفاظت از محیط زیست بر عهده دارند و باید با اتخاذ راهبردهای جامع و نوآورانه، گام‌های مهمی در جهت کاهش ردپای کربنی و حرکت به سوی توسعه پایدار بردارند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از سوخت های پایدار هوانوردی، گفت: توسعه و استفاده از سوخت های پایدار که از منابع زیستی و مصنوعی تولید می شود، یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش انتشار دی اکسید کربن است. خطوط هوایی باید با سرمایه‌گذاری در این حوزه، به تسریع فرآیند تولید و استفاده از این سوخت ها کمک کنند، اما این همه مسیر نیست و سبز بودن خطوط هوایی جنبه های مختلفی را شامل می‌شود.

مدیرعامل هما همچنین به اهمیت بهره وری مصرف سوخت در هواپیما اشاره کرد و گفت: بهینه سازی موتورهای در حال استفاده، نقش بسزایی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دارد. خطوط هوایی باید با نوسازی ناوگان خود و استفاده از هواپیماهای نسل جدید به این هدف کمک کنند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر نقش مدیریت ترافیک هوایی در کاهش مصرف سوخت، اظهار داشت: استفاده از سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک هوایی (ATM) و بهینه سازی مسیرهای پروازی، نه تنها مصرف سوخت را کاهش می‌دهد، بلکه زمان سفر را نیز کوتاه تر می‌کند. فناوری های نوین مانند ناوبری ماهواره ای و هوش مصنوعی، نقش کلیدی در این زمینه ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه های جبران کربن و مقررات بین المللی، بیان داشت: برنامه های جبران کربن مانند کاشت درخت و سرمایه‌گذاری در پروژه های انرژی تجدیدپذیر، بخشی از چالش های خطوط هوایی برای کاهش اثرات زیست محیطی است. سازمان‌های بین المللی نیز با تدوین مقرراتی، به دنبال ایجاد چارچوبی جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هستند و سنت حسنه کاشت درخت در ایران می تواند تلنگری باشد برای همه صنایع تا در این مسیر گام بردارند.

خانلری تأکید کرد: کاهش ردپای کربنی صنعت هوانوردی، نیازمند همکاری مشترک همه ذی‌نفعان است. با اتخاذ راهبردهای جامع و سرمایه گذاری در فناوری های نوین، می توان این صنعت را به سوی آینده ای سبزتر و پایدارتر هدایت کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=78978

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.