آوین ویژه»

تصمیم نهایی آمریکا برای حمله نظامی به ایران اعلام شد بودجه تهران آتش به اختیار هزینه شد گئورگی گولسیانی با دلار تقلبی، شوخی به سبک خود با بیرانوند شاخص بورس در یک‌قدمی ۳میلیون واحد/ سقف قبلی زده شد ۶۰ هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند حمله مثلث شوم آمریکا-انگلیس و اسرائیل به یمن+ فیلم گاز تلخ از سیب آمریکایی / پرواز قیمت آیفون در آسمان تعرفه‌ها ناگفته‌هایی از سفر به تبریز مومنی: فعالیت گمرکی در بندر شهید رجایی از سر گرفته شد تولید برق از حرکات بدن / سرانجام از شارژر بی‌نیاز می‌شویم؟ مبلغ پاداش بازنشستگان کشوری در ۱۴۰۴ تعیین شد جدیدترین موضع گیری وزیر خارجه عراق درباره تحولات سوریه فیلمی از گل خیبر به فرد البرز راه اندازی ایست و بازرسی‌ها نباید باعث مزاحمت مردم شود بهار زودرس شکوفه‌های گیلاس در نقاشی کودکان ایران و کره جنوبی انفجار تقاضا برای بیت‌کوین؛ ۵۰۰ میلیون دلار BTC از کوین‌بیس برداشت شد! فرستاده ترامپ: آماده تحقق هدفمان با ایران از طریق دیپلماسی هستیم محدودیت‌های مصرف برق برای صنایع در لرستان الزامی شده است

1

نقش ناوبری ماهواره ای و هوش مصنوعی در هوانوردی سبز

  • کد خبر : 78978
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۴:۲۲
نقش ناوبری ماهواره ای و هوش مصنوعی در هوانوردی سبز

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: صنعت هوانوردی، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای، با چالش جدی کاهش ردپای کربنی روبه‌رو است.

به گزارش بازار، حسین خانلری، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، روز دوشنبه بر مسئولیت صنعت هوانوردی در قبال کاهش اثرات زیست محیطی تاکید و اظهار کرد: برنامه های جبران کربن مانند کاشت درخت و سرمایه گذاری در پروژه های انرژی تجدیدپذیر، بخشی از تلاش های خطوط هوایی برای کاهش اثرات زیست محیطی است.

وی افزود: خطوط هوایی باید در اتخاذ راهبردهای جامع و نوآورانه برای کاهش ردپای کربنی و حرکت به سوی توسعه پایدار دست به دست هم دهند.

خانلری ادامه‌داد: خطوط هوایی به عنوان پیشگامان این صنعت، مسئولیت سنگینی در قبال حفاظت از محیط زیست بر عهده دارند و باید با اتخاذ راهبردهای جامع و نوآورانه، گام‌های مهمی در جهت کاهش ردپای کربنی و حرکت به سوی توسعه پایدار بردارند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از سوخت های پایدار هوانوردی، گفت: توسعه و استفاده از سوخت های پایدار که از منابع زیستی و مصنوعی تولید می شود، یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش انتشار دی اکسید کربن است. خطوط هوایی باید با سرمایه‌گذاری در این حوزه، به تسریع فرآیند تولید و استفاده از این سوخت ها کمک کنند، اما این همه مسیر نیست و سبز بودن خطوط هوایی جنبه های مختلفی را شامل می‌شود.

مدیرعامل هما همچنین به اهمیت بهره وری مصرف سوخت در هواپیما اشاره کرد و گفت: بهینه سازی موتورهای در حال استفاده، نقش بسزایی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای دارد. خطوط هوایی باید با نوسازی ناوگان خود و استفاده از هواپیماهای نسل جدید به این هدف کمک کنند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر نقش مدیریت ترافیک هوایی در کاهش مصرف سوخت، اظهار داشت: استفاده از سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک هوایی (ATM) و بهینه سازی مسیرهای پروازی، نه تنها مصرف سوخت را کاهش می‌دهد، بلکه زمان سفر را نیز کوتاه تر می‌کند. فناوری های نوین مانند ناوبری ماهواره ای و هوش مصنوعی، نقش کلیدی در این زمینه ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه های جبران کربن و مقررات بین المللی، بیان داشت: برنامه های جبران کربن مانند کاشت درخت و سرمایه‌گذاری در پروژه های انرژی تجدیدپذیر، بخشی از چالش های خطوط هوایی برای کاهش اثرات زیست محیطی است. سازمان‌های بین المللی نیز با تدوین مقرراتی، به دنبال ایجاد چارچوبی جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هستند و سنت حسنه کاشت درخت در ایران می تواند تلنگری باشد برای همه صنایع تا در این مسیر گام بردارند.

خانلری تأکید کرد: کاهش ردپای کربنی صنعت هوانوردی، نیازمند همکاری مشترک همه ذی‌نفعان است. با اتخاذ راهبردهای جامع و سرمایه گذاری در فناوری های نوین، می توان این صنعت را به سوی آینده ای سبزتر و پایدارتر هدایت کرد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=78978

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.