آوین ویژه»

۸۰ کیلومتر از آزادراه قم – کاشان بهسازی شد سومین مهرواره بانور همزمان با میلاد حضرت زینب کبری(س) آغاز می‌شود دولت پرتغال سقوط کرد چهره نتانیاهو به اظهارات ترامپ درباره مذاکره با ایران تمدید قرارداد محمد صلاح با ساعت میلیون دلاری! توقف فروش استارلینک به دلیل تقاضای بالا کارفرمایان برای دستمزد ۱۴۰۴ کارگران تعیین تکلیف کردند قیمت دینار عراق امروز ۸ اسفند ۱۴۰۳ اعلام شد چهره‌های سرشناسی که مهمان ویژه دیدار استقلال و النصر شدند حریف احتمالی تیم ملی ایران مشخص شد ضرورت مدیریت مصرف انرژی در گلستان با توجه به کاهش شدید دما محکوم فراری مرجان شیخ الاسلامی کیست؟ برفروبی خیابان‌های شهر ارومیه جدی گرفته شود اژه‌ای: فساد مسری است؛ برخورد قاطع با مظاهر فساد ضروری است واکنش وزارت خارجه ایران به تفتیش دیپلمات های ایرانی در لبنان + فیلم ورود دادستان تهران برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه شهاب‌خودرو واکنش شی جین پینگ به تعرفه‌های ترامپ بایدن از عکس یادگاری «جی۲۰» جا ماند! + فیلم

0

تسریع در راه آهن زاهدان به چابهار با آغاز بکار لوکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

  • کد خبر : 85057
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
تسریع در راه آهن زاهدان به چابهار با آغاز بکار لوکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

اضافه شدن یک دستگاه لوکوموتیو اختصاصی به ناوگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، پیشرفت فیزیکی و عملیات مکانیزه ریل گذاری پروژه راه آهن زاهدان به چابهار را تسریع و تسهیل می‌کند.

به گزارش بازار، محمدمهدی زارعی روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار لوکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) اظهار کرد: لوکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) نخستین لوکوموتیو ساخت داخل است که وارد سیستان و بلوچستان می‌شود.

وی افزود: اتصال بندر چابهار به شبکه راه‌آهن و امتداد آن تا پایانه میلک – سرخس سبب افزایش ظرفیت تخلیه بار در بنادر چابهار، تقویت و رونق کریدور ترانزیتی شمال – جنوب و کریدور شرق کشور، توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق شرقی کشور می ‌شود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوبشرق بیان کرد: کریدور شمال- جنوب، مهم‌ترین حلقه تجارت آسیا و اروپا است که شاخصه آن نسبت به سایر مسیرها از نظر زمان تا ۴۰ درصد کوتاه تر و از نظر هزینه ۳۰ درصد ارزان تر است.

وی ادامه داد: کریدور شمال- جنوب از هند شروع و پس از گذر از ایران و سایر کشورها به روسیه می‌رسد، مسافت ۶ هزار و ۹۴۸ کیلومتری، زمان در نظر گرفته شده برای این کریدور ۱۹ روز است.

زارعی تصریح کرد: مسیر رایج برای ترانزیت کالا از بمبئی به مسکو یک مسیر دریایی وجود داشت که از دریای عمان آغاز و از خلیج عدن، دریای سرخ، دریای مدیترانه، دریای شمال و دریای بالتیک می‌گذشت و حدودا ۴۵ روز به طول می‌انجامید.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا ۴۰۰ پروژه راه و راه آهن در کریدور شمال- جنوب قرار دارد که پروژه راه آهن چابهار – زاهدان و پروژه راه آهن رشت- آستارا مهمترین پروژه های حوزه حمل و نقل ریلی جهت رونق این کریدور محسوب می شود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوبشرق گفت: بندر چابهار به عنوان تنها ترین بندر اقیانوسی کشور، نزدیک‌ترین بندر برای دسترسی کشورهای آسیای مرکزی به آب های آزاد است، کریدور شمال – جنوب که درحال حاضر از بندر بمبئی آغاز و از طریق دریا به بندرعباس درجنوب ایران متصل می‌شود؛ با طرح توسعه سواحل مکران و افزایش ظرفیت تخلیه بنادر چابهار، رونق اقتصادی و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=85057

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.