آوین ویژه»

افزایش آمادگی ناوگان راهداری کرمانشاه برای خدمت‌رسانی در ایام اربعین شناسایی متهم به کلاهبرداری در البرز معرفی داوران ۲ بخش نخستین جایزه پژوهش سال تئاتر ایران زندگی بخشی به درختان خشک و جان دادن به روح شهر در کردستان وضعیت بغرنج آوارگان سوری فراری از حملات تروریست‌ها در نقاط مرزی لبنان کشف مزرعه استخراج رمز ارز غیرمجاز در آمل پیش‌بینی بارش برف و باران در استان یزد نسخه عربی سریال «هیس، هیچی نیس!» رونمایی می‌شود بزرگداشت ناصر ممدوح، مصطفی دالایی و ابراهیم سعیدی در «سینماحقیقت» وزیر صهیونیست: ۸۲ درصد از فلسطینی‌های آزاد شده دوباره با اقدام تروریستی بازخواهند گشت اکثر صهیونیست‌ها خواهان آزادی اسرای اسرائیلی هستند اتحاد شنگن کامل شد/ مرز‌ها میان ۲۹ کشور آزاد شد! «شادواره شادی» در قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جسمانی اثرگذار است اعلام مناطق ناایمن تهران سقوط بهمن در آذربایجان شرقی حادثه آفرید کارگردان «ترک عمیق»: درهای سینما باید به روی سینمای اجتماعی باز شود استفاده سالانه بیش از یک میلیون نفر در بخش سلامت از فرآورده‌های هسته‌ای کتاب «مشاوره خانواده در فقه اسلامی و حقوق ایران» منتشر شد

0

تسریع در راه آهن زاهدان به چابهار با آغاز بکار لوکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

  • کد خبر : 85057
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
تسریع در راه آهن زاهدان به چابهار با آغاز بکار لوکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا(ص)

اضافه شدن یک دستگاه لوکوموتیو اختصاصی به ناوگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، پیشرفت فیزیکی و عملیات مکانیزه ریل گذاری پروژه راه آهن زاهدان به چابهار را تسریع و تسهیل می‌کند.

به گزارش بازار، محمدمهدی زارعی روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار لوکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) اظهار کرد: لوکوموتیو اختصاصی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) نخستین لوکوموتیو ساخت داخل است که وارد سیستان و بلوچستان می‌شود.

وی افزود: اتصال بندر چابهار به شبکه راه‌آهن و امتداد آن تا پایانه میلک – سرخس سبب افزایش ظرفیت تخلیه بار در بنادر چابهار، تقویت و رونق کریدور ترانزیتی شمال – جنوب و کریدور شرق کشور، توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق شرقی کشور می ‌شود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوبشرق بیان کرد: کریدور شمال- جنوب، مهم‌ترین حلقه تجارت آسیا و اروپا است که شاخصه آن نسبت به سایر مسیرها از نظر زمان تا ۴۰ درصد کوتاه تر و از نظر هزینه ۳۰ درصد ارزان تر است.

وی ادامه داد: کریدور شمال- جنوب از هند شروع و پس از گذر از ایران و سایر کشورها به روسیه می‌رسد، مسافت ۶ هزار و ۹۴۸ کیلومتری، زمان در نظر گرفته شده برای این کریدور ۱۹ روز است.

زارعی تصریح کرد: مسیر رایج برای ترانزیت کالا از بمبئی به مسکو یک مسیر دریایی وجود داشت که از دریای عمان آغاز و از خلیج عدن، دریای سرخ، دریای مدیترانه، دریای شمال و دریای بالتیک می‌گذشت و حدودا ۴۵ روز به طول می‌انجامید.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا ۴۰۰ پروژه راه و راه آهن در کریدور شمال- جنوب قرار دارد که پروژه راه آهن چابهار – زاهدان و پروژه راه آهن رشت- آستارا مهمترین پروژه های حوزه حمل و نقل ریلی جهت رونق این کریدور محسوب می شود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوبشرق گفت: بندر چابهار به عنوان تنها ترین بندر اقیانوسی کشور، نزدیک‌ترین بندر برای دسترسی کشورهای آسیای مرکزی به آب های آزاد است، کریدور شمال – جنوب که درحال حاضر از بندر بمبئی آغاز و از طریق دریا به بندرعباس درجنوب ایران متصل می‌شود؛ با طرح توسعه سواحل مکران و افزایش ظرفیت تخلیه بنادر چابهار، رونق اقتصادی و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=85057

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.