آوین ویژه»

تعداد مخاطبان عمارت نوفل لوشاتو در سال ۱۴۰۳ اعلام شد «ده سالگی» بهترین فیلم جشنواره روسی شد بکارگیری آخرین نسل سیگنال‌یاب جهت کشف تقلب در کنکور؛ تضمین امنیت آزمون تور قشم ۱۲ میلیون تومان شد! + جدول قیمت مسکو: اوکراین مجموعا ۴۰۴۶۰ نظامی خود را در «کورسک» از دست داده است پزشکیان ساز اصناف را کوک کرد زمان سفر لاوروف به تهران مشخص شد مشکل آب شرب ۱۹ روستای کلاردشت و مرزن آباد رفع می شود حقوق بازنشستگان در اروپا | کدام کشور بالاترین حقوق بازنشستگی را پرداخت می‌ کند؟ برنده‌های شب اول پویش فجر مهدوی در همدان اعلام شد همایش شیرخوارگان حسینی در گناوه برگزار شد «لینکدین» اطلاعات خصوصی کاربرانش را عمومی کرد پخش برنامه چالشی «کتابفروشی قلم» در شبکه افق راه‌اندازی میز کشورهای حوزه خلیج فارس در اتاق بازرگانی آبادان تهدیدی جدی برای امنیت شغلی کارگران | صدای اعتراض جامعه کارگری بلند شد ۳۰۰ تروریست در ۲۴ ساعت گذشته در سوریه کشته شدند شاه ماهی پرسپولیس به خط پایان رسید! ترامپ همتای چینی را برای مراسم تحلیف خود دعوت کرد

0

جابه‌جایی ۵ میلیون تن مواد معدنی با ساخت خط ریلی

  • کد خبر : 87579
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۱
جابه‌جایی ۵ میلیون تن مواد معدنی با ساخت خط ریلی

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از جابجایی سالانه حداقل پنج میلیون تن محصولات معدنی با اجرای پروژه خط راه آهن به شرکت‌های سنگ آهن مرکزی ایران و مجتمع فولاد بافق خبر داد.

به گزارش بازار، جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، امروز (یکشنبه، ۲۶ اسفند) در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان شرکت راه‌آهن، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و مجتمع معدنی و صنعت آهن فولاد بافق، از اجرای پروژه احداث خط راه‌آهن صنعتی و تجاری به طول ۳۲ کیلومتر خبر داد و گفت: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه ۱.۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

ذاکری با اشاره به رویکرد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اتصال چشمه‌های بار به شبکه ریلی کشور اظهار کرد: این اقدام با هدف افزایش سهم حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی بار صورت می‌گیرد.

وی امضای این تفاهم‌نامه را گامی مهم در توسعه حمل‌ونقل ریلی بار کشور دانست و تأکید کرد: یکی از اهداف راه‌آهن، کاهش بار جاده‌ای و حوادث ناشی از تصادفات است. در حال حاضر، سالانه حدود ۲۰ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند، در حالی که بخشی از این بار می‌تواند از طریق شبکه ریلی جابه‌جا شود و به کاهش ترافیک و تصادفات کمک کند.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اهمیت معادن شرق، شمال‌شرق و مرکز کشور در تأمین بار شبکه ریلی گفت: بخش عمده‌ای از بار معدنی کشور از شمال شرق به مرکز کشور و از آنجا به جنوب حمل می‌شود. با توسعه شبکه ریلی و افزایش ظرفیت خطوط موجود، می‌توان سهم ریلی در حمل بارهای معدنی را افزایش داد.

وی از برنامه‌های راه‌آهن برای افزایش ظرفیت حمل بار در محورهای معدنی خبر داد و افزود: در حال حاضر، ظرفیت بار معدنی که از معادن کشور به مرکز و جنوب حمل می‌شود، حدود ۱۵ میلیون تن است که در افق برنامه هفتم توسعه به ۲۲.۵ میلیون تن خواهد رسید. این افزایش نیازمند توسعه خطوط و همکاری شرکت‌های معدنی است که در همین راستا، چهار قرارداد اجرایی با پیمانکاران منعقد شده و عملیات اجرایی آغاز شده است.

ذاکری در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای این پروژه و همکاری شرکت‌های معدنی، سهم حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی بارهای معدنی افزایش یابد و نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای و بهبود ایمنی حمل‌ونقل کشور ایفا کند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=87579

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.