آوین ویژه»

شهروند فومنی گرفتار در برف با اعزام بالگرد نجات یافت بایدن امروز در کاخ سفید از ترامپ میزبانی می‌کند برخورد شدید دو خودروی سواری در اراک یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشت سرپرست فرمانداری شهرستان ملکان منصوب شد دعوت از دو کبدی‌کار قمی به اردوی تیم ملی بانوان فوریت بدون انسانیت؛خیابان پیروزی، صحنه شکست مسکو: اوکراین مجموعا۳۰۵۰۰ نظامی خود را در «کورسک» از دست داده است راهپیمایی روز جهانی قدس در کشمیر فارسی صحبت کردن بازیگر اوشین در برنامه هزار و یک تضمین امنیت غذایی کشور با تولید۷۰ میلیارددلار محصول کشاورزی ۲۱۲ مازندرانی در حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند بزرگترین هواپیمای جهان / یک هتل پرنده / عکس تمدید مهلت ثبت‌نام مصاحبه دکتری با آزمون و استعداد درخشان دانشگاه آزاد اینفوگرافیک نحوه رفع نقص کارت شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۴ 7 نکته جالب درباره پرواز تهران به استانبول که باید بدانید! نکوداشت پژوهشگری که دل در گرو هویت ملی دارد پیش بینی بورس شنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۳ | هفته طلایی بازار ادامه دارد بررسی قیمت ارز پشت درهای بسته مجلس

1

لاین مخصوص خودروهای پرسرنشین در بزرگراه همت

  • کد خبر : 93690
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۱
لاین مخصوص خودروهای پرسرنشین در بزرگراه همت

بزرگراه همت در ساعات پیک ترافیک قفل می‌شود، رئیس سازمان حمل‌ونقل ترافیک می‌گوید که طرح جدیدی بعد از ماه رمضان در این بزرگراه اجرا می‌شود.

به گزارش بازار، بر اساس آمار پلیس از هر ١٠ خودروی عبوری در بزرگراه همت ۶ خودرو تک‌سرنشین است. مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهر تهران پوریا علیمردانی می‌گوید که «خط ویژه ترافیکی را در بزرگراه همت بعد از ماه مبارک رمضان اجرا خواهیم کرد».

شهرداری تهران سال گذشته با گرفتن مصوبه از شورای‌عالی ترافیک تصمیم گرفت که محدودیت‌هایی برای خودروهای تک‌سرنشین در بزرگراه همت ایجاد کند. خط‌کشی‌های زرد برای تردد خودروهای پرسرنشین در بزرگراه همت (که از غرب تهران از منطقه ۲۲ آغاز و تا شرق ادامه دارد) ایجاد شده و به گفته مدیران شهری پروژه آماده اجراست. پلیس می‌گوید که دوربین‌ها تصاویر خودرو را ثبت و پس از شناسایی، پیامکی برای جریمه ارسال می‌شود و مسئولان شهری هم می‌گویند که جریمه ورود هر خودروی تک‌سرنشین در این خط حدود ٣٠٠ تا ٣۵٠ هزار تومان است.

در بسیاری از کشورها مانند استرالیا،کانادا، انگلیس و… خطوط پرسرعت(HOV) معمولاً در بزرگراه‌های پرترافیک و مناطق شهری با تردد بالا ایجاد شده و ترافیک را یک‌سوم کاهش داده است.

کارشناس ترافیک محمدرضا یاوری با بیان اینکه بهتر بود به‌جای این طرح‌ها شهرداری حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهد، می‌گوید که زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح فراهم نیست چرا که باید کل مسیر هوشمند باشد.

در مقابل کارشناس ترافیک دیگر،سعید پالیزی، با بیان اینکه زیرساخت‌ها فراهم و دوربین هوشمند در هر ٢۵٠ متر نصب شده است و با این کار ترافیک حداقل ٢٠ درصد کم می‌شود، می‌گوید که شهرداری نیمی از بودجه سال جاری را به توسعه حمل‌ونقل اختصاص داده است.

بر اساس طرح جامع ترافیک باید مسیرهای ویژه‌ای برای تردد خودروهایی پرسرنشین ایجاد شود تا آنها در ترافیک نمانند. همچنین باید مسئولان با ارائه مشوق‌های مالی و فرهنگی (مانند تخفیف در عوارض بزرگراهی یا پارکینگ) مردم را ترغیب به استفاده از حمل‌ونقل عمومی ‌ و خودروهای چندسرنشین کنند.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=93690

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.