آوین ویژه»

به بهانه سالروز درگذشت استاد طناز اصفهانی؛ دنیای طنز در روزگار ارحام صدر دیدار دونالد ترامپ با مدیرعامل اپل «هنر» روی صحنه آبی می‌رود نعیم قاسم: محور مقاومت مدیون ایران و شهدایی مانند حاج قاسم است گروه تحریرالشام ۴۴ دقیقه با دمشق فاصله دارد! + عکس تولید ۶۳۰ هزار تن شیرخام در واحدهای دامی استان قزوین طرح دسترسی آسان مردم به وکلای دادگستری تقدیم مجلس شد صعود سپاهان از جم به یک هشتم جام حذفی فوتبال کشور سند زیست‌ بوم و تحول هنرهای نمایشی گیلان تدوین می‌شود وزیر ارتباطات: باید در حوزه تعرفه‌های فناوری اطلاعات به وضعیت معیشت مردم توجه شود جوزف عون رئیس‌جمهور نشد اعلام فراخوان جشنواره فیلم مقاومت قیمت همستر کامبت ۱۲۸ درصد رشد کرد! طائب: پول فروش نفت به حساب خودمان واریز می شود اما امکان جابجایی آن وجود ندارد آیا رالی ریپل صعودی ادامه دارد؟ خریدهای جدید پرسپولیس لو رفت ضرر چند صد میلیارد تومانی از واردات پیاز!/ ماجرا چیست؟ عراقچی: نیت ما رسیدن به توافقی منصفانه است

0

بدون حکمرانی دینی دولت اسلامی محقق نمی‌شود

  • کد خبر : 67036
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۳ - ۰:۲۹
بدون حکمرانی دینی دولت اسلامی محقق نمی‌شود

مشهد – نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه بدون حکمرانی دینی، دولت اسلامی محقق نمی‌شود، گفت: اگر نتوانیم حکمرانی دینی را در جامعه پیاده کنیم به دولت دینی نیز دست پیدا نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم اختتامیه مدرسه فجرانه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه طرح مدرسه فجرانه ابتکار بسیار ارزشمندی است، اظهار کرد: مسئله‌ای که امروز بعد از ۴۶ سالی که از پیروزی انقلاب گذشته حائز اهمیت است، جایگاهی است که روحانیت چه در این کشور و چه در عرصه‌های مختلف اجتماعی و دینی پیدا کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مراحل چهارگانه انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری عنوان کرد: امروز ما در مرحله سوم این انقلاب یعنی تشکیل دولت اسلامی هستیم که برای رسیدن به آن نیازمند حکمرانی دینی هستیم؛ بنابراین باید میدانی برای فقه شکل بگیرد تا حکمرانی دینی در جامعه پیاده شود که متأسفانه تاکنون این امر پیاده نشده است.

وی با بیان اینکه فقه شیعه در مقابل فقه عامه پویاست، ابراز کرد: امام خمینی (ره) در فقه دو تعبیر پویا و جواهری را به کار می‌بردند که متأسفانه بر روی جمع بین این دو مطلب کار نشد و افرادی به عنوان نوگرایی روی پارادوکس این دو تعبیر کار کردند، درحالی‌که منظور امام (ره) از استفاده از فقه جواهری این بود که ما بر سر سفره بزرگان خود نشستیم و مبانی ما همان مبانی فقهی گذشته است که از مرحوم شیخ مفید، شیخ صدوق و شیخ طوسی و … گرفته شده است.

علم الهدی تأکید کرد: بنابراین منظور امام (ره) از پویایی این بود که در برخورد با تنوع مسائل، موضوعات باید شرایط روز در نظر گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه موضوع موسیقی در طول زمان تغییر ماهیت داده است، عنوان کرد: به‌طور مثال اسباب و لوازم موسیقی در دیدگاه قدما مصداق لهو و لعب شناخته می‌شد و حرام بود درحالی‌که امروز بر ماهیت غنا بودن موسیقی تأکید می‌شود.

وی با تأکید بر موضوع شناسی در فقاهت ابراز کرد: اگر نتوانیم حکمرانی دینی را در جامعه پیاده کنیم به دولت دینی نیز دست پیدا نخواهیم کرد و از آنجا که تولید محتوا در خصوص حکمرانی دینی به حوزه برمی‌گردد، فعالیت فضلا و علمای حوزه مورد نیاز است.

لینک کوتاه : https://avindaily.ir/?p=67036

جویای نظرات شما هستیم

مجموع دیدگاهها : 0
قوانین درج کامنت در آوین‌دیلی
  • کامنت‌های ارسالی شما، ابتدا توسط سردبیر آوینی ما بررسی خواهد شد.
  • اگر کامنت شما، حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.